close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 רעיונות לשדרוג המטבח שאתם צריכים להכיר

מערכת שורשה ניסן, תשפא18/03/2021

חשוב במיוחד לבחור במשטח שיתאים לצרכים שלכם ולא רק יראה יפה, אלא גם יוכל לספק את הסחורה ולאפשר לכם לבצע את כל הפעולות במטבח באופן חופשי ובלי פחד שמא יקרה משהו למשטח

תגיות:
משפצים בית קיים או בונים בית חדש? לפניכם 5 רעיונות לשדרוג המטבח שהולכים להפוך אותו להרבה יותר נעים, מזמין ובואו לא נשכח – גם נוח לעבודה, שהרי בסופו של דבר המטבח הוא אזור בישולים ועבודה שצריך לספק לנו את התנאים הטובים ביותר, ומעבר להיותו יפה, הוא גם צריך להיות יעיל.

בחירת משטח עבודה מתאים
משטח העבודה במטבח או כפי שרבים נוהגים לכנות אותו "שיש למטבח" הוא אחד המרכיבים הכי חשובים.
זאת הנקודה הכי פעילה שנתונה ללחצים שונים שנלווים אל תהליכי הבישול ובכלל זה קיצוץ מזון, טמפרטורות גבוהות
במיוחד, שחיקה, לכלוך ועוד.

על כן חשוב במיוחד לבחור במשטח שיתאים לצרכים שלכם ולא רק יראה יפה, אלא גם יוכל לספק את הסחורה ולאפשר לכם לבצע את כל הפעולות במטבח באופן חופשי ובלי פחד שמא יקרה משהו למשטח.
למזלנו, משווקים בישראל אינספור סוגים של משטחים שמותאמים במיוחד למטרות האלה ושמשלבים באופן מעולה מראה עשיר עם תכונות שהופכות אותם לחזקים ועמידים במיוחד.

זה המקום להדגיש שלמרות שנהוג לקרוא למשטחים האלה שיש, בפועל מדובר במשטחים סינטטיים ולמעט סוג אחד או שניים, כל המשטחים עשויים מתרכובות כאלה ואחרות שמיוצרות במפעלים בספרד, איטליה, ישראל, הודו ומדינות אחרות נוספות.
בין הדוגמאות הרבות אפשר למנות את המותגים המוכרים 'דקטון', 'אבן קיסר', 'נאוליט' ועוד. כולם מוכרים אך אף אחד אינו שיש טבעי.

התוצר הסופי בכל מקרה הם משטחים מרהיבים שנראים כמו שיש, כשהאיכותיים שבהם משלבים תכונות עמידות יוצאות דופן שמתאימות למרבית סוגי המטבח בישראל ולתדירות עבודה גבוהה.

את הבחירה במשטח המתאים צריך לעשות מתוך שיקולים של אופן שימוש במטבח, תקציב וטעם אישי, כשלאור ריבוי האפשרויות האיכותיות, תוכלו למצוא בדיוק את מה שמתאים לכם.

יחד עם זאת, כדאי להישמר ממשטחים שרק נראים מיליון דולר אך בפועל לא עמידים מספיק לשימוש אינטנסיבי במטבח, ונראה שהמשפט האחרון הוא קריטי לא רק בבחירת המשטח אלא גם בכל אלמנט אחר.

כמו כן חשוב לרכוש את המשטחים ממשווקים מורשים שמספקים אחריות מלאה על המוצר.

חיפוי הקירות
יש מספר סוגים של חיפוי קיר למטבח כשהנפוצים ביותר הם שיש, פורצלן, זכוכית וקרמיקה.
לכל אחד מהחיפויים האלה יש יתרונות וחסרונות שבאים לידי ביטוי בעיצוב הכללי של המטבח, באופן התחזוקה והמחיר.
כל ארבעת האפשרויות האלה מומלצות, וצריך להישמר מאפשרויות אחרות שלא מספקות הגנה מלאה לקירות ושלא מאפשרות לכם לבשל בחופשיות.

בסופו של דבר החיפוי צריך להגן על הקירות, למנוע חדירת מים ולהתמודד באופן מוצלח עם הלכלוך והתנאים ששוררים בזמן הבישול והטיגון.

ראוי לציין את חיפוי השיש למטבח, הפורצלן והזכוכית שדוחים כתמים ולכלוך, פשוטים מאוד לניקוי ולחלקם יש אפילו תעודת כשרות, עניין שהופך אותם למתאימים במיוחד במטבחים של הציבור המסורתי והדתי.

כמו כן כדי ליהנות מהיתרונות שלהם, חשוב לרכוש אותם רק אצל מתקין מקצועי.

תאורה נעימה (ומתאימה)
אזור עבודה צריך להיות מואר באופן הנכון וכשמדובר במטבח ולא במקום עבודה רגיל, על התאורה לייצר אווירה נעימה ולהתאים לבית.

על כן צריך לתת את הדעת לבחירת תאורה למטבח כך שמצד אחד היא תהיה עשירה, רציפה ותסייע לכם לעבוד במטבח שעות ממושכות בלי לעייף את העיניים אך מצד שני, עליה גם להראות טוב ולחסוך בחשמל.

קיימים המון גופי תאורה מסוגים שונים למטבחים כשהמומלצות הן הנורות שמבוססות על טכנולוגיית לד שמתאפיין בשטף אור יעיל, איכותי וחסכוני.

ניתן ומומלץ לבחון גופי תאורה מקולקציות ישנות במעט מפני שהן איכותיות לא פחות אך לעתים קרובות זולות יותר באופן משמעותי.

פרזול ואביזרים איכותיים
כשמחפשים ארונות מטבח, רבים מעדיפים להסתכל על הנראות וזה דבר חשוב לכשעצמו, אך כמו באזור עבודה, הארונות צריכים לגלות עמידות ולהיות נוחים ויעילים.

לאור העובדה שמרבית המטבחים היום מיוצרים מחומרים איכותיים דומים, התכנון והשימוש בפרזול איכותי הופך לבעל חשיבות גבוהה במיוחד.

בחרו מטבחים עם פרזול איכותי ועמיד בפני שחיקה עם אחריות מקסימלית על מנגנוני דלתות ומגירות.

בנוסף, כדאי לחפש פתרונות יעילים לאחסון נוח ובכלל זה ארונות עם מגירות נשלפות, מזווה עם מסילות איכותיות וכיוצא בזה.

הנמכת התקרה
אפשרות מעניינת וזולה למדי לשדרוג המטבח הממוצע היא להנמיך את התקרה. מעבר לכך שניתן לבצע הנמכות תקרה באופן מעוצב שיהפוך כל מטבח להרבה יותר מרשים, באמצעות הנמכה אפשר לקבע גופי תאורה מוסתרים וגלויים ולשפר את התאורה ונוחות העבודה.

בסופו של דבר, תכנון המטבח צריך להיות שונה משאר חלקי הבית מפני שהוא האזור היחיד כמעט שמשלב באופן יוצא דופן צרכים שונים. מצד אחד עליו להיות יפה ומצד שני לספק את תנאי העבודה הכי נוחים.

על כן חשוב לתכנן את האזור בצורה שקולה בדגש על חלוקת תקציב מאוזנת ובחירת חומרים נכונה.

הכתבה נכתבה בשיתוף וייעוץ רווית מאתר https://interior-designer.co.il


הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה